Thyroid Boleh Memberi Kesan Kepada Kesuburan Lelaki? – CS Leaflabs

Thyroid Boleh Memberi Kesan Kepada Kesuburan Lelaki?

Thyroid Boleh Memberi Kesan Kepada Kesuburan Lelaki?

Apakah kelenjar tiroid?

Kelenjar tiroid ialah organ berbentuk rama-rama yang boleh anda rasakan di pangkal leher anda, tepat di bawah laring iaitu kotak suara.

Ia adalah sebahagian daripada sistem endokrin, yang terdiri daripada kelenjar yang menghasilkan, menyimpan dan melepaskan hormon ke dalam aliran darah supaya ia boleh mencapai sel-sel di seluruh badan.

Secara khusus, kelenjar tiroid menghasilkan dua hormon penting iaitu triiodothyronine (T3) dan thyroxine(T4).

Hormon ini mengawal metabolisme, cara badan anda menggunakan tenaga dan mengawal selia fungsi badan yang penting termasuk pernafasan, degupan jantung dan suhu badan.

Bagaimana Tiroid memberi kesan kepada kesuburan lelaki?

Punca kemandulan kaum lelaki boleh disebabkan oleh banyak sebab seperti ketidakseimbangan hormon, masalah anatomi dan kecacatan genetik.

Walaupun penyakit tiroid sering dianggap sebagai masalah wanita, kira-kira satu pertiga daripada kes hipotiroidisme terjadi  pada lelaki.

Jika tidak dirawat, tiroid yang kurang aktif boleh menyebabkan ketidaksuburan lelaki.

Kajian menunjukkan bahawa tahap hormon tiroid yang rendah pada lelaki boleh menyebabkan kualiti air mani yang rendah, jumlah sperma yang rendah, fungsi testis yang berkurangan, disfungsi erektil dan penurunan libido.

Sebaik sahaja hipotiroidisme didiagnosis pada seorang lelaki yang mengalami masalah kesuburan, membawa paras hormon tiroid kembali ke julat normal biasanya memulihkan fungsi erektil.

Dalam kebanyakan kes, masalah yang berkaitan dengan kuantiti dan kualiti sperma juga bertambah baik dari semasa ke semasa.

Jadi anda boleh amalkan kombinasi Ayur Lin capsule bersama dengan Ayur Alpha untuk memastikan hormon tiroid stabil dan memastikan kesuburan sentiasa di tahap yang optimun




Older post Newer post

Your cart is currently empty.
Continue shopping